Johnny Depp i Amber Heard. Medialny konflikt wart miliony
To pierwszy rozwód celebrytów z Hollywood, który cały świat może obserwować na żywo, prosto z sali rozpraw, co wzbudza duże zainteresowanie mediów (screen: YouTube/LegalEagle)
To najbardziej medialny proces sądowy ostatnich lat. Konflikt Johnny'ego Deppa i Amber Heard trwa od 2016 roku i nikt się nie spodziewał, że sześć lat później dalej nie znajdzie zakończenia. Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, wartość reklamowa rozwodowej batalii tylko na polskim rynku wynosi już prawie 19 mln złotych.
W maju 2016 roku Amber Heard wniosła pozew o rozwód, a także oskarżyła swojego męża Johnny’ego Deppa o znęcanie. Świat szybko obiegły zdjęcia przedstawiające pobitą twarz aktorki. Depp odpierał oskarżenia, twierdząc, że żona sfałszowała dowody świadczące o jego winie. Z danych IMM wynika, że w polskich portalach internetowych pojawiło się wówczas ponad 400 artykułów dokładnie opisujących spór między parą amerykańskich aktorów.
Rozwód Deppa i Heard z rekordowym zasięgiem w mediach
Dotarcie publikacji z dni 25 maja – 20 czerwca 2016 wyniosło na polskim rynku ponad 22 mln kontaktów z przekazem, natomiast ekwiwalent reklamowy (AVE) opiewał wtedy na prawie 4 mln zł.
Czytaj też: Netflix z powodu oszczędności zwolnił 150 pracowników
W 2018 roku w Washington Post pojawił się felieton napisany przez Heard, w którym aktorka przyznała, że jest ofiarą przemocy domowej. Według Johnny'ego Deppa artykuł mijał się z prawdą oraz zaszkodził jego reputacji. Aktor, w odpowiedzi na oskarżenia pojawiające się pod jego adresem, w marcu 2019 złożył pozew o zniesławienie i milionowe odszkodowanie.
Między byłymi małżonkami rozpoczęły się intensywne medialne przepychanki – polskie redakcje internetowe w okresie od marca 2019 roku do końca 2020 roku wspomniały o sprawie 840 razy. Wszystkie treści z tego okresu wygenerowały dotarcie na poziomie 19 mln potencjalnych kontaktów, natomiast ekwiwalent reklamowy wyniósł już wtedy 6 mln zł.
Depp vs Heard: Częściej negatywnie
11 kwietnia tego roku rozpoczął się proces o zniesławienie, który Johnny Depp wytoczył swojej byłej żonie, twierdząc, że po jej oskarżeniach był zmuszony odejść z wielu planów filmowych. Od 11 kwietnia do 15 maja br. tylko w portalach pojawiło się na ich temat już 1100 artykułów z dotarciem na poziomie 15 mln kontaktów z przekazem i wartością reklamową (AVE) o wysokości aż 9,2 mln zł.
Czytaj też: Dziennikarz powodem sprzeciwu Turcji wobec wejścia Szwecji do NATO
Jest to pierwszy rozwód celebrytów z Hollywood, który cały świat może obserwować na żywo, prosto z sali rozpraw, co zdecydowanie wzbudza duże zainteresowanie mediów. Polscy widzowie mogą śledzić proces między innymi na kanale Law&Crime Network, dostępnym na YouTubie oraz na Tik Toku.
Źródło: IMM
Artykuły na temat konfliktu Deppa z Heard pojawiały się zarówno w mediach rozrywkowych, jak i ogólnoinformacyjnych. Polskie redakcje zdecydowanie starały się zachować neutralność w przekazie — w skali wszystkich artykułów, które się ukazały, ponad 235 (23 proc.) miało negatywny wydźwięk, a zaledwie 114 wzmianek (11 proc.) pozytywny. Portale, które najczęściej informowały o najnowszych doniesieniach na temat konfliktu między Deppem a Heard, to Wirtualna Polska, Plotek, Onet oraz Pudelek.
Czytaj też: KRRiT: pasek TVP Info "Nuklearny atak Putina na Ukrainę" mógł wywołać panikę
Z pełną analizą Instytutu Monitorowania Mediów można zapoznać się tutaj.
(HAD, 20.05.2022)